Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Stand-up ska hjälpa Canons försäljning

Publicerad: 15 April 2015, 04:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:04

Under parollen "Smarta dumheter" skämtar Jakob Öqvist om kontor, i Canons senaste kampanj.


Ämnen i artikeln:

Canon

I Cannon Business Centers nya kampanj skämtar komikern och radioprataren Jakob Öqvist om kontorsmiljön och alla som arbetar i den.

Bakom kampanjen står B2B-byrån Hilanders som har tagit fram materialet tillsammans med Jakob Öqvist.

– Vi vill få chefer att känna igen sig och fundera över hur det går till på ett kontor. Därigenom vill vi göra en brygga över till Canons lösningar, säger Johan Maack, projektledare på Hilanders, till Dagens Media och fortsätter:

– Jakob Öqvist kallar det för en typ av Big Brother-miljö. Ett mikrokosmos där människor är instängda tillsammans. Det är en spännande utmaning att ta sig an.

Kampanjen, som går under namnet "Smarta dumheter" har spelats in inför publik och kommer att synas både på bio och tv.

– Mycket stand-up är ganska bisarr och vass. Men Jakob Öqvist är en kille som gestaltar vanliga människors vardag och det var därför vi landade i honom, säger Johan Maack.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Canon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.