Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Stan tar plats i luftreklam från Mecka

Reklambyrån Mecka fixar kampanjen när luftfilterföretaget Camfil Farr går ut i en europeisk kampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 26 April 2012, 04:43
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:24

Ämnen i artikeln:

Mecka

Syftet med kampanjen är att berätta att Camfil Farr gör filter som är bättre än vad den nya europeiska standarden kräver.

Kampanjen kretsar kring karaktären Stan – the Standard Man, som syns i film, annonser, edr och dr.

– Vi ville komma bort från tekniska termer och sätta fokus på något mer begripligt och personligt, för vem vill andas standardluft? Stan fick vara ansikte på den insikten, säger Elin Lindecrantz, ad på Mecka, i ett pressmeddelande.

Kampanjen rullar i Sverige och England under våren och går vidare till fler länder i Europa senare i år.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare:

Roger Nylander, marknadschef Camfil Farr

Mecka:

Anders Kåpe, projektledare

Elin Lindecrantz, AD

Martin Rynvik, copy

Lotta Johansson, produktionsledare

Håkan Wendin, orignalare

Magnus Tapper, webbutvecklare

Calle Österberg, CD

Produktionsbolag

Is this it, Björn Fävremark/John Boisen

Ämnen i artikeln:

Mecka

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.