Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Stadsmissionen i ny kampanj

Publicerad: 31 Maj 2011, 08:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:08

Stadsmissionen gör en Oliver Twist och påpekar att barn har rätt att bli mätta.


Stockholms stadsmission går ut i en kampanj med syftet att uppmärksamma barns rätt att få äta sig mätta.

Samtidigt vill hjälporganisationen öka insamlingen av pengar till barn och unga som lever under svåra förhållanden. 

– Fler barn än vi tror lever idag i ett utanförskap. Det kan vara svårt att sätta sig in i vad det kan göra med en familj att bara ha råd med det mest nödvändiga, och ibland inte ens det. Barn lider ofta i det tysta, säger Yvonne Borg, kommunikations- och insamlingschef på Stockholms Stadsmission i ett pressmeddelande.

I dag lever, enligt Stadsmissionen, omkring 50 000 barn under ekonomiskt svåra förhållanden bara i Stockholmsområdet.

Kampanjen, som är framtagen i samarbete med Garbergs, går från och med vecka 22 i tv, utomhus, print och som direktutskick.

Arbetsgrupp

Garbergs

Mathias Dahlqvist, AD

Hampus Mattsson, Copy

Karin Roberts, Roger Ranft-Blomqvist, formgivning/original

Annika Witkowska, Byråproducent

Birgitta Samuelsson, Produktionsledare

Pernilla Berg, Projektledare

Produktionsbolag Folke Film:

Tobias Bergman, Regissör

Kim Buisson, Producent

Fotograf: John Strandh

Redigerere: Håkan Wern

Postproduktion: Chimney Pot/Ljudligan

Uppdragsgivare:

Yvonne Borg, Kommunilkations och Insamlingschef

Sandra Axell, Projektledare

Stephan Drenzel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.