Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Stadium vill ge viktlös känsla

Publicerad: 21 September 2015, 10:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:51

I höstens jackkampanj från Stadium svävar modellerna fram.


Ämnen i artikeln:

Stadium

”Start upp fall. Ultra Light”, kallas höstens jackkampanj från Stadium där fokus ligger på liners och funktionella lättviktjackor.  

– Tanken är att förmedla jackornas lätthet genom modellernas akrobatik i luften, vilket våra ambassadörer lyckas visualisera med råge. Vi vill skapa en längtan efter vintern, genom att visa upp smarta och lätta plagg, säger Marcus Andersson, kreativ chef på Stadium, i ett pressmeddelande.

Stadium tar i kampanjen hjälp av profiler såsom dansaren och skådespelaren Piotr Giro och den nordiska mästaren i trampolin Jonas Nordfors, som år 2014 blev rankad i topp 15 i världen.

Även 22-åriga Linda Sjöberg är med bland de spänstiga ambassadörerna, ett av Sveriges hopp inför höstens världsmästerskap i trampolin.

– Ett nytt och spännande sätt att lyfta våra produkter. Vi har sedan länge en stark position på dunjackor, och nu vill vi genom liners och funktionella lättviktsjackor visa kunden Stadiums bredd inom jackor. Att vi är den självklara destinationen inför årets kallare månader, säger Victoria Appelqvist som är marknadsdirektör på Stadium, i pressmeddelandet.

Kampanjen lanseras från den 23 september på alla Stadiums marknader och är producerad av Stadium Inhouse i samarbete med Dry.

Fotograf och regissör är Peter Gehrke samt Adamsky Stockholm.

Kampanjen kommer att synas i tv och i sociala medier, samt i print.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stadium

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.