Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

SSU rasar mot högerns låglöneagenda i ny kampanj

Publicerad: 4 april 2016, 10:01
Uppdaterad: 4 april 2016, 10:08

Bild 1/2  

Ungdomsförbundet SSU visar sin vänstervilja på Snapchat och i en hamsterfilm. ”Politisk kommunikation kan vara både rolig och spetsig".

Ämnen i artikeln:

SSU

JH

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

"Högern don’t want you to have cash flow" är parollen i SSU:s nya kampanj där ungdomsförbundet väljer att ta strid mot högern lönesänkningspolitik.

I kampanjen, som pågår under tre veckor, vill SSU konkurrera ut högern genom att ta fram sitt eget lagförslag som handlar om att alla ska kunna få sitt drömjobb. Målet är att bidra till att de politiska färgerna stärks ytterligare.

Under kampanjens gång kommer SSU bege sig till olika skolor i Sverige för att prata med elever om framtidens arbetsmarknad.

Samtidigt pågår kampanjen på Snapchat. Ungdomsförbundet vill på detta sätt rikta sig direkt till sin målgrupp.

Utöver det innehåller kampanjen en film om arbetsmarknadens utmaningar – med en hamster i huvudrollen.

– Politisk kommunikation kan vara både rolig och spetsig. I kampanjmixen finns bland annat en film om arbetsmarknadens utmaningar med en hamster i huvudrollen, fem Snapchat-ambassadörer och fortune cookies med politiska budskap, säger Sofia Brändström, kommunikationschef på SSU, i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev