Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SSF relanserar klassisk 70-talskampanj

Publicerad: 8 April 2013, 14:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Reklambyrån Granath har tagit fram en kampanj för Stöldskyddsföreningen som ska ta tillbaka "Operation märkning".


"Operation märkning" var en stöldskyddskampanj som användes flitigt under 70- och 80-talet, där ägodelar stöldmärktes och på så sätt blev svårare att sälja vidare.

– De allra flesta känner nog till den karakteristiska ögat-symbolen, som lanserades redan på 70-talet, säger Pia Lindström, vice vd på SSF i ett pressmeddelande.

Nu lanseras en ny kampanj för att väcka uppmärksamhet kring märkningen igen under det nya konceptet "det du gillar gillar tjuven."

Kampanjen påbörjas med hjälp av tiosekundersfilmer som kommer att visas i TV4 och Sjuan. Längre fram kommer kampanjen även att synas i exempelvis print, digitalt och på bussar.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Granath.

Arbetsgrupp

SSF: Annika Brändström, Pia Lindström & Anna Stark

Copy: Ulrika Kukulska

AD: Andreas Englund

Digital: Peter Nagy

Frontend: Niklas Lindkvist och Johnny Geokhaji

Produktionsledare: Jennifer Schulze och Charlotte Swärd

Projektledare: David Granath

Mediebyrå: Scream

Produktionsbolag: Duoblau Film och foto

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.