Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 8 April 2013, 14:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48
Reklambyrån Granath har tagit fram en kampanj för Stöldskyddsföreningen som ska ta tillbaka "Operation märkning".
"Operation märkning" var en stöldskyddskampanj som användes flitigt under 70- och 80-talet, där ägodelar stöldmärktes och på så sätt blev svårare att sälja vidare.
– De allra flesta känner nog till den karakteristiska ögat-symbolen, som lanserades redan på 70-talet, säger Pia Lindström, vice vd på SSF i ett pressmeddelande.
Nu lanseras en ny kampanj för att väcka uppmärksamhet kring märkningen igen under det nya konceptet "det du gillar gillar tjuven."
Kampanjen påbörjas med hjälp av tiosekundersfilmer som kommer att visas i TV4 och Sjuan. Längre fram kommer kampanjen även att synas i exempelvis print, digitalt och på bussar.
Kampanjen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Granath.
SSF: Annika Brändström, Pia Lindström & Anna Stark
Copy: Ulrika Kukulska
AD: Andreas Englund
Digital: Peter Nagy
Frontend: Niklas Lindkvist och Johnny Geokhaji
Produktionsledare: Jennifer Schulze och Charlotte Swärd
Projektledare: David Granath
Mediebyrå: Scream
Produktionsbolag: Duoblau Film och foto
Sebastian Parkkila