SSF bjuder in till nyckelfest

Stöldskyddsföreningen bjuder in till ”nyckelfest” i en ny radiokampanj.

Stöldskyddsföreningen, SSF, vill få svenskarna att tänka på att skydda sina hem och ägodelar i sommar när många är bortresta. I en radiokampanj marknadsför man därför produkter som DNA-märkning, spärrtjänst och nyckelbrickor.

Budskapet i kampanjen, som drar igång nästa vecka, är ”Glöm inte att skydda dig!”.  

I åtta olika spotar dramatiseras säkerhetsprodukterna, bland annat genom en inbjudan till en så kallad ”nyckelfest”. Lyssnarna får dessutom höra det spända samtalet mellan far och son om vikten av just skydd.

Bakom kampanjen står reklambyrån Volt.

– Det finns många sätt att skydda sitt hem och sina ägodelar, och vi har produkter som både avskräcker tjuven och i många fall gör det lättare att få tillbaka sina saker ifall det skulle hända något. Vi tycker Volt hittade ett både roligt och oväntat sätt att kommunicera det på, säger Anna Stark, marknadschef på SSF, i ett pressmeddelande.

Spotarna ska rulla på Mix Megapol, NRJ, RIX och Rockklassiker vecka 26-29 och 32-33. Dessutom återkommer kampanjen senare i höst.

Arbetsgrupp

Ansvariga hos SSF Stöldskyddsföreningen:

Anna Stark, marknadschef

Pia Lindström, vVD

Annika Brändström, VD

 

Arbetsgrupp på Volt:

Louise Wallgren, projektledare

Jörgen Berglund, ad

Petter Nylind, copy

Adam Solberg – praktikant (AD)

Isak Bollason – praktikant (copy)

Henrik Stampe, strateg

 

Produktionsbolag: Flickorna Larsson

 

Mediebyrå: Scream

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-06-24 07.53Uppdaterad 2015-12-06 11.56

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: