Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Spyattack i Flygresor.ses nya reklamfilm

Publicerad: 28 Februari 2011, 09:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Flygresor.se vill nå fram genom bruset – med en spyfilm. Bakom kampanjen står reklambyrån Tempel.


Ämnen i artikeln:

Flygresor.se

I filmen möter vi två vänner som diskuterar hur mycket de betalat för sina flygbiljetter. Den ena betalade 2 500 kronor. Den andra endast 1 700 kronor.

Detta väcker uppenbarligen starka känslor hos personen med den dyrare biljetten, som plötsligt kräks över sin vän.

– Flygresor.se har en begränsad mediebudget, så för att inte glömmas bort måste man göra en 20 sekunders minnesvärd film, säger Anders Tempelman, på Tempel.

Han berättar vidare att Flygresor.se tidigare gått i tv, med mer pedagogiska filmer. Men detta skapade inte särskilt mycket framgång för dem. I stället tar de en lite annorlunda väg.

– Det här är ett sätt att se vad som händer om man går lite mer hårdfört framåt.

Kan inte den här filmen väcka anstöt?

– Nej, varför skulle den göra det? Det här ser man ju hela tiden.

Reklamfilmen kommer att gå på Kanal 5 under mars.

Arbetsgrupp

Produktionsledare: Pernille Nylén Janze

Art Director: Petter Wallin

Copywriter/regissör: Anders Tempelman

Fotograf: Henrik Gyllenskiöld

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Flygresor.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.