Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Spotify hyllar ”Never ending story” i ny kampanj

Publicerad: 29 Mars 2016, 07:34
Uppdaterad: 29 Mars 2016, 07:35

Minns du 80-talsklassikern ”Never ending story”? Nu väcks den till liv i en ny kampanj från Spotify.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Den tyska fantasyfilmen ”Die unendliche Geschichte” – ”Never ending story” på engelska och ”Den oändliga historien” på svenska – regisserades av Wolfgang Petersen och baserades på en bok av Michael Ende.

När filmen släpptes 1984 blev den snabbt populär. Dessutom blev sångaren Limahls låt "The never ending story", filmens ledmotiv, en stor hit.

Nu väcker Spotify liv i 80-talsnostalgin i en ny kampanj signerad reklambyrån Wieden+Kennedy New York.

I reklamen får man se Atreyu, hjälten i filmen, flyga runt bland molnen på sin hunddrake (?) Falkor.

Budskapet: “Stories end. Songs are forever”. Filmen avslutas med orden ”Never ending Story” by Limahl: still streamed every day”.

Kolla filmen här:

 

"Never ending story"-filmen är en av flera nya reklamfilmer från Spotify. I filmen "Moving" – som anspelar på den ångest många känner inför presidentvalet – får man se ett par köra sitt hus från USA till Kanada:

 

Och i en tredje film rockar ett gäng nunnor loss till tonerna av påven Franciskus rockplatta "Wake up!" som släpptes i november förra året:

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.