Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sportson fick reklamhjälp – av Stockholms Stad

Publicerad: 26 Maj 2011, 12:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:09

Stockholms Stad tackar cyklisterna med goodiebags. Då fick cykelkedjan Sportson – som enda kommersiell aktör – med sitt reklamerbjudande.


Det var i går som Stockholm Stad vid cykelinfarterna till Stockholms innerstad bjöd förbipasserande cyklister på "goodiebags".

Påsarna, innehållande budskapet "Tack för att du cyklar. Bättre miljö i Stockholm – på väg mot ett Stockholm i världsklass", var fyllda med cykelrelaterad information från Stockholm Stad samt juice och Dextrosol.

Sammanlagt delades nära 10 000 påsar ut.

Cykelkedjan Sportson, med sex butiker i Stockholm, kunde som enda kommersiell aktör få med ett reklamerbjudande i Stockholm Stads cykelpåse. Bland annat ges 10 procents rabatt på hela sortimentet.

– Det är ett jättebra sätt att nå vår målgrupp på. Dels finns en stor uppsida för dom som får goodiebagen och dels stärker vi vår varumärkeskännedom. Vi säljer inte damasker eller pannband utan vi är ju rent cykelinriktade, säger Peter Johanberg, marknadschef på Sportson.

Pia Stenervall, som arbetat med aktiviten för Stockholms Stad, berättar om valet att låta Sportson få draghjälp.

– De är med och sponsrar aktiviteten och fick därför lägga med rabatterbjudandet som vi anser är till nytta för cyklisterna.

Aktiviteten genomförs i samarbete med Naturskyddsföreningen som i sin tur har kontakt med Sportson.

– Vid ett par utdelningsställen bidrog Sportson med ett tält med mekaniker där cyklisterna kunde få hjälp med enklare reparationer, säger Pia Stenervall.

För Sportson är samarbeten med myndigheter en del av bolagets långsiktiga strategi.

– Vi försöker jobba aktivt med trafikkontor i städer, kommuner och vid exempelvis skolor. Vi vill hjälpa organisationer att förmedla budskapet att cykeln är ett bra alternativ, säger Peter Johanberg.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Stephan Drenzel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.