Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Sportamore gör hashtagkampanj med Nike

Sportamore hyllar hashtags i Nikekampanj

Sportamore hyllar inspirerande träningshashtags i nya Nike-kampanjen, som är det första samarbetet med Social Industries. I den inledande filmen ger sig sportvarumärket på hashtagen #löpning.


Publicerad 2018-06-05 12:45
Uppdaterad 2018-06-05 13:09

Dela artikeln:

Kampanjen är en hyllning till alla hashtags som är förknippade med träning, och till de människor som inspirerar andra genom att använda dem, skriver Sportamore i ett pressmeddelande. Den första kampanjfilmen, som är den inledande i ett nytt samarbete med Social Industries, fokuserar på hashtagen #löpning och har premiär i samband med lanseringen av en ny träningssko.

– Det skiftande medielandskapet gör det viktigt för oss att hitta vår målgrupp, och prata med dem på ett relevant sätt. Vi upplever att Social Industries visat stor kunskap kring detta och vi ser fram emot att inleda vårt samarbete med den här kampanjen, kommenterar Felix Kruth, som är försäljningschef på Sportamore.

Den första filmen i Sportamores Nike-kampanj har premiär i sociala medier den 5 juni.

– Kampanjen är databaserad. Utformningen bygger på ett researcharbete om var Sportamores målgrupp befinner sig, och hur de beter sig. Sportamore är en ny kund för oss efter en stor pitch här under våren så vi är både stolta och glada att de valt oss och att vi äntligen får sjösätta detta, säger Emma Blom som är vd på Social Industries.

Arbetsgrupp:

Byrå: Social Industries

Projektledare: David Hofman-Bang

Produktionsledare: Filippa Gille

Creative director: Hanna Wedin

Copywriter: Fredrik Hanefalk

Planner: Anton Andersson

 

Produktionsbolag: Hobbyfilm

Regissör: Jonas Odell

Producent: John R Hallström

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.