Sportamore gör hashtagkampanj med Nike

2018-06-05 14:45  

Sportamore hyllar inspirerande träningshashtags i nya Nike-kampanjen, som är det första samarbetet med Social Industries. I den inledande filmen ger sig sportvarumärket på hashtagen #löpning.

Kampanjen är en hyllning till alla hashtags som är förknippade med träning, och till de människor som inspirerar andra genom att använda dem, skriver Sportamore i ett pressmeddelande. Den första kampanjfilmen, som är den inledande i ett nytt samarbete med Social Industries, fokuserar på hashtagen #löpning och har premiär i samband med lanseringen av en ny träningssko.

– Det skiftande medielandskapet gör det viktigt för oss att hitta vår målgrupp, och prata med dem på ett relevant sätt. Vi upplever att Social Industries visat stor kunskap kring detta och vi ser fram emot att inleda vårt samarbete med den här kampanjen, kommenterar Felix Kruth, som är försäljningschef på Sportamore.

Den första filmen i Sportamores Nike-kampanj har premiär i sociala medier den 5 juni.

– Kampanjen är databaserad. Utformningen bygger på ett researcharbete om var Sportamores målgrupp befinner sig, och hur de beter sig. Sportamore är en ny kund för oss efter en stor pitch här under våren så vi är både stolta och glada att de valt oss och att vi äntligen får sjösätta detta, säger Emma Blom som är vd på Social Industries.

Arbetsgrupp:

Byrå: Social Industries

Projektledare: David Hofman-Bang

Produktionsledare: Filippa Gille

Creative director: Hanna Wedin

Copywriter: Fredrik Hanefalk

Planner: Anton Andersson

 

Produktionsbolag: Hobbyfilm

Regissör: Jonas Odell

Producent: John R Hallström

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt