Spoons vällingkampanj åt Semper

Byrån satsar på journalistiskt tv-grepp för att döda myter om välling.

Huvuddelen i Sampers nya kampanj "Älska välling" är filmklipp på Youtube, i Sempers egna kanaler, och på Familjeliv och Facebook.

Klippen heter bland annat "Älska välling", "Laga välling" och "Vällingmys". Enligt Spoon, som ligger bakom kampanjen, är materialet producerat med "journalistiska metoder och med verkliga människor i huvudrollen".

Därtill har flea animerade filmer producerat som tar upp vissa omdiskuterade vällingfrågor. Filmerna heter till exempel "Vi reder ut myten om socker i välling" och "Bidrar välling till glutenintolerans?".

– För att engagera konsumenten och få viral spridning adderade vi en Instagramtävling med ett åtråvärt pris, säger Helena Distner, projektledare på Spoon, i ett pressmeddelande.

Priset är en årsförbrukning av välling, enligt kampanjsajten.

Publicerad 2014-03-12 06.13Uppdaterad 2015-12-06 12.45

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: