Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Spoons vällingkampanj åt Semper

Byrån satsar på journalistiskt tv-grepp för att döda myter om välling.


Publicerad 2014-03-12 06:13
Uppdaterad 2015-12-06 12:45

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:

Huvuddelen i Sampers nya kampanj "Älska välling" är filmklipp på Youtube, i Sempers egna kanaler, och på Familjeliv och Facebook.

Klippen heter bland annat "Älska välling", "Laga välling" och "Vällingmys". Enligt Spoon, som ligger bakom kampanjen, är materialet producerat med "journalistiska metoder och med verkliga människor i huvudrollen".

Därtill har flea animerade filmer producerat som tar upp vissa omdiskuterade vällingfrågor. Filmerna heter till exempel "Vi reder ut myten om socker i välling" och "Bidrar välling till glutenintolerans?".

– För att engagera konsumenten och få viral spridning adderade vi en Instagramtävling med ett åtråvärt pris, säger Helena Distner, projektledare på Spoon, i ett pressmeddelande.

Priset är en årsförbrukning av välling, enligt kampanjsajten.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.