Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Spoon bakom L’Oréals Instagram-kampanj

Contentbyrån Spoons kampanj för L’Oréal Paris gick enbart på Instagram. Målet var att nå en yngre målgrupp.

Andrea Svanberg


Publicerad: 31 Mars 2014, 11:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:43

Ämnen i artikeln:

Spoon

Kampanjen, som ska föryngra varumärket Elnett, bestod av en Instagramtävling där deltagare uppmanades att publicera sina bästa stylingbilder.

Detta efter att ha följt L’Oréal Paris stylist Emir Kapetanovic tutorials.

Syftet med kampanjen har varit att nå en yngre målgrupp där Elnett inte anses vara tillräckligt välkänt.

– Det handlar om en föryngring av ett klassiskt varumärke. Med det i åtanke kändes det självklart att jobba med Instagram och bygga strategin på organisk spridning snarare än konventionell annonsering, säger Oscar Svenäng, kundansvarig på Spoon, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.