Spoon bakom L’Oréals Instagram-kampanj

Contentbyrån Spoons kampanj för L’Oréal Paris gick enbart på Instagram. Målet var att nå en yngre målgrupp.

Kampanjen, som ska föryngra varumärket Elnett, bestod av en Instagramtävling där deltagare uppmanades att publicera sina bästa stylingbilder.

Detta efter att ha följt L’Oréal Paris stylist Emir Kapetanovic tutorials.

Syftet med kampanjen har varit att nå en yngre målgrupp där Elnett inte anses vara tillräckligt välkänt.

– Det handlar om en föryngring av ett klassiskt varumärke. Med det i åtanke kändes det självklart att jobba med Instagram och bygga strategin på organisk spridning snarare än konventionell annonsering, säger Oscar Svenäng, kundansvarig på Spoon, i ett pressmeddelande.

Andrea Svanberg

Publicerad 2014-03-31 11.00Uppdaterad 2015-12-06 12.43

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: