Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Spoon bakom L’Oréals Instagram-kampanj

Publicerad: 31 Mars 2014, 11:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:43

Contentbyrån Spoons kampanj för L’Oréal Paris gick enbart på Instagram. Målet var att nå en yngre målgrupp.


Ämnen i artikeln:

Spoon

Kampanjen, som ska föryngra varumärket Elnett, bestod av en Instagramtävling där deltagare uppmanades att publicera sina bästa stylingbilder.

Detta efter att ha följt L’Oréal Paris stylist Emir Kapetanovic tutorials.

Syftet med kampanjen har varit att nå en yngre målgrupp där Elnett inte anses vara tillräckligt välkänt.

– Det handlar om en föryngring av ett klassiskt varumärke. Med det i åtanke kändes det självklart att jobba med Instagram och bygga strategin på organisk spridning snarare än konventionell annonsering, säger Oscar Svenäng, kundansvarig på Spoon, i ett pressmeddelande.

Andrea Svanberg

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.