Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Sponsorrekord för Rosa Bandet

Publicerad: 17 september 2010, 06:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Rosa Bandet lanserar ny sponsringsplattform


Snart drar årets Rosa bandet-kampanj igång och Cancerfonden rapporterar att sju nya partners har anslutit sig i år. En ny sponsringsplattform har också arbetats fram tillsammans med kommunikationsbyrån S&B. Tre nivåer av sponsorer, Huvudsponsor, Rosa partner och Rosa företag är kopplade till tre intresseområden och sju teman som exempelvis, Rosa hälsa och Rosa forskning.

– Det var kanske lite djärvt när vi gjorde den här förändringen hösten 2008, men det var en nödvändighet för att kunna ge våra sponsorer nya erbjudanden, säger Morgan Roos, sponsringsansvarig på Cancerfonden.

Tanken är att sponsorerna ska få ett tydligare uppdrag och att de lättare ska kunna kommunicera budskapet med sina kunder, något som kommer bredda målgruppen enligt Morgan Roos.

– När ICA talar utifrån deras tema som är ”Rosa hälsa” använder de sin egen kundterminologi och då blir det lättare att nå ut. Vi tycker att det är viktigt att företagen aktiverar sitt sponsorskap och det trycker vi mycket på.

Totalt sett har Rosa bandet 31 sponsorer i år.

– Det är hårt arbete som ligger bakom ökningen. Vi har ett tydligt och bra erbjudande och har jobbat hårt med uppföljningen vilket gör att vi kan ge kvitto på vad investeringarna ger.

Rosa Bandet-kampanjen pågår under oktober månad och avslutas med en direktsänd gala i TV3.

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev