Splay och Fox i gemensam kampanj

Mystiska försvinnanden är temat i en ny kampanj från Splay och Twentieth Century Fox.

Kampanjen drog igång i måndags när Youtube-stjärnorna Bea Reiman och Manfred Erlandsson skulle göra en livestream. Bea dök dock aldrig upp till livesädningen, istället uppmanade hon sina fans att ta upp jakten på henne genom att leta efter ledtrådar via andra populära Youtube-profilers Instagram, Youtube- och Twitterkonton.

Användarna uppmanas sedan att sprida ledtrådarna vidare.

På 36 timmar har över 1 500 personer engagerat sig i jakten på Bea via kommentarsfälten.

Syftet är att marknadsföra ungdomsfilmen ”Paper Towns”, som handlar om Margo, en high school-elev som tröttnar på sitt ytliga liv och rymmer hemifrån. Sedan lämnar hon ledtrådar till gömstället till grannpojken Quentin.

– Splays upplägg ger oss en möjlighet att nå vår målgrupp där vi vet att de finns. Dessutom är det en kreativ lösning där man tagit filmens handling och gör den relevant för dem, säger Mattias Lundin, marknadsdirektör på Twentieth Century Fox, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska rulla i två veckor, eller så länge som Bea Reiman är borta.

 

Livesändningen:

Youtube-profiler som deltar i kampanjen

Egons Life

Daniel H

2chips1cola

BeasLiv

Manfred Erlandsson

LakiDoris

Arbetsgrupp

Linda Svensson, Promotion Manager, Fox

Sebastian Karlsson, New Media, Fox

Åsa Modig, Creative Sales and Strategist, Splay

Caroline Borelius, Production Manager, Splay

Magnus Bertfelt, Project Manager, Splay

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-07-08 06.40Uppdaterad 2015-12-06 11.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: