Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Splay lanserar "Guldtuben"

Vitamin Well blir titelsponsor när Splay arrangerar Sveriges första Youtube awards.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Mars 2014, 09:57
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:46

Ämnen i artikeln:

Splay

Galan "Guldtuben" hålls den 15 april på Södra Teatern i Stockholm. Arrangör är Youtube-nätverk Splay. Tävlingen bygger på att Sveriges Youtube-profiler tävlar i elva kategorier. Bland annat "Årets YouTube-klipp" och "Årets stjärnskott".

Nomineringarna, och därefter vinnarna, utses genom omröstning på Guldtubens sajt.

– Vi räknar med ett massivt engagemang hos tittarna. Många Youtube-stjärnor är även stora på Instagram och på Twitter så det kommer fullkomligen att explodera i sociala medier, säger Vigor Sörman, vd och grundare av Splay.

Titelsponsor för arrangemanget är Vitamin Well.

– Vi har följt YouTubes framfart i Sverige och kommer att satsa mycket här under 2014. Guldtuben är årets YouTube-händelse så det är självklart för oss att vara med, säger Catharina Carlsdotter, markandschef på Vitamin Well.

De 11 kategorierna i Guldtuben

Årets humor-kanal

Årets vlogg-kanal

Årets musik-kanal

Årets YouTube-klipp

Årets stjärnskott

Årets action-kanal

Årets gaming-kanal

Årets livsstils-kanal

Årets YouTube-serie

Årets utländska YouTube-kanal

Årets YouTuber

Ämnen i artikeln:

Splay

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.