Splay kampanjar mot utanförskap

Youtube-nätverket Splay drar igång en kampanj med organisationen Reach for Change.

Samarbetet är initierat av MTGx, som är majoritetsägare i Splay.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma utanförskap hos barn. I centrum av kampanjen står Splay-profilerna Keyyo, Ufosxm och Anty som ska uppmana sina följare att komma med förslag och idéer som kan utplåna utanförskap i alla dess former.

– Vi är extremt stolta över att få Sveriges ledande Youtube-profiler som ambassadörer för vår gemensamma kampanj. Det är personer med ett genuint och personligt intresse i samarbetet och som samtidigt har enormt stora följarskalor i sina respektive kanaler, vilket gör att vårt gemensamma budskap har möjlighet att nå hundratusentals, säger Alex Budak, Sverigechef för Reach for Change, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska rulla under oktober.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-10-09 11.35Uppdaterad 2015-12-06 20.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: