Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Splay kampanjar mot utanförskap

Publicerad: 9 Oktober 2015, 11:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:26

Youtube-nätverket Splay drar igång en kampanj med organisationen Reach for Change.


Ämnen i artikeln:

Splay

Samarbetet är initierat av MTGx, som är majoritetsägare i Splay.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma utanförskap hos barn. I centrum av kampanjen står Splay-profilerna Keyyo, Ufosxm och Anty som ska uppmana sina följare att komma med förslag och idéer som kan utplåna utanförskap i alla dess former.

– Vi är extremt stolta över att få Sveriges ledande Youtube-profiler som ambassadörer för vår gemensamma kampanj. Det är personer med ett genuint och personligt intresse i samarbetet och som samtidigt har enormt stora följarskalor i sina respektive kanaler, vilket gör att vårt gemensamma budskap har möjlighet att nå hundratusentals, säger Alex Budak, Sverigechef för Reach for Change, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska rulla under oktober.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Splay

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev