Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Splay kampanjar mot utanförskap

Youtube-nätverket Splay drar igång en kampanj med organisationen Reach for Change.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Oktober 2015, 11:35
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:26

Ämnen i artikeln:

Splay

Samarbetet är initierat av MTGx, som är majoritetsägare i Splay.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma utanförskap hos barn. I centrum av kampanjen står Splay-profilerna Keyyo, Ufosxm och Anty som ska uppmana sina följare att komma med förslag och idéer som kan utplåna utanförskap i alla dess former.

– Vi är extremt stolta över att få Sveriges ledande Youtube-profiler som ambassadörer för vår gemensamma kampanj. Det är personer med ett genuint och personligt intresse i samarbetet och som samtidigt har enormt stora följarskalor i sina respektive kanaler, vilket gör att vårt gemensamma budskap har möjlighet att nå hundratusentals, säger Alex Budak, Sverigechef för Reach for Change, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska rulla under oktober.

Ämnen i artikeln:

Splay

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.