Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Spermier ska få dig att tänka på pensionen

Publicerad: 6 November 2012, 08:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:05

Pensionsbolaget SPP har tagit fram en kampanj som ska få människor att tänka mer på sin pension – och sig själva.


Ämnen i artikeln:

SweSPP

SPP går ut i en kampanj signerad SWE som ska få folk att tänka på sig själva.

Kampanjen rullas ut på nätet, utomhus, på bio och i TV4-Gruppens kanaler.

Reklamfilmen, som centreras kring en filosoferande spermie, är producerad av SWE och regisserad av Jörgen Lööf.

– Budskapet är att det är klokt att ta sig tid att fokusera på sig själv. Spermierna är ett sätt att säga att du har gjort det förut. Som vuxen har man inte den tiden, men vi vill säga att lite tid kan göra stor skillnad. Sedan vill vi göra detta lite lustfyllt och med humor, säger Pino Roscigno marknadschef på SPP, till dagensmedia.se.

Det är också detta fokus på tid som gör att SPP går ut mer utomhus med kampanjen än de har gjort tidigare.

– Vi vill synas på ställen där man har mer tid att tänka på sig själv, så vi syns på tunnelbana, tåg och frisersalonger, säger Pino Roscigno.

Kampanjen rullar året ut och några veckor in i januari 2013.

Arbetsgrupp

Kundansvariga SPP:

Conny Johanson, kommunikationsdirektör

Pino Roscigno, marknadschef

Carolina Ståhlgren, projektledare

SWE:

Josef Danell, projektledare

Ann-Marie Wessman, ad

Johan Skogh, cd

Åsa Ehlin, produktionsledare

Lotta Engvall, originalare

Pontus Jerrstedt, producent SWE Film

Atmosfär:

Jörgen Lööf, regissör

ILP:

Niklas Jacobson, creative director

Måns Björklund, VFX Producer

Daniel Rådén, CG supervisor

Saleh Najib, Jason Martin, Niklas Ström, Björn Malmgren, Patrik Wedinger, Jonas Andersson, 3D

Niklas Nyqvist, Jens Tenland, 2D

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SweSPP

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.