Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 16 Oktober 2019, 14:16
Till vänster: Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.
Foto: montage
Efter kaoset på den svenska spelmarknaden har nu spelannonsörerna dragit i handbromsen. Medieköpen har närmare halverats. ✓Så mycket köper spelbolagen medieutrymme för ✓Betsson styr om mediemixen ✓Svenska Spel drar ner i tv och utomhus.
I januari gick startskottet för spelbolagens reklamkrig i och med omregleringen av den svenska spelmarknaden. Reklaminvesteringarna sköt i höjden då de licensierade bolagen kämpade om att ta position och
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.