Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Spelannonsörerna drar i bromsen – medieköpen faller

Publicerad: 16 Oktober 2019, 14:16

Till vänster: Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.

Foto: montage

Efter kaoset på den svenska spelmarknaden har nu spelannonsörerna dragit i handbromsen. Medieköpen har närmare halverats. ✓Så mycket köper spelbolagen medieutrymme för ✓Betsson styr om mediemixen ✓Svenska Spel drar ner i tv och utomhus.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelDagens Media InsiktBetsson

I januari gick startskottet för spelbolagens reklamkrig i och med omregleringen av den svenska spelmarknaden. Reklaminvesteringarna sköt i höjden då de licensierade bolagen kämpade om att ta position och

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.