Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Spelannonsörerna drar i bromsen – medieköpen faller

Publicerad: 16 Oktober 2019, 14:16

Till vänster: Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.

Foto: montage

Efter kaoset på den svenska spelmarknaden har nu spelannonsörerna dragit i handbromsen. Medieköpen har närmare halverats. ✓Så mycket köper spelbolagen medieutrymme för ✓Betsson styr om mediemixen ✓Svenska Spel drar ner i tv och utomhus.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelDagens Media InsiktBetsson

I januari gick startskottet för spelbolagens reklamkrig i och med omregleringen av den svenska spelmarknaden. Reklaminvesteringarna sköt i höjden då de licensierade bolagen kämpade om att ta position och

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.