Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Spela mot Benicio del Toro

Publicerad: 9 April 2010, 09:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Bli Hollywoodstjärna med Magnum och spela in en trailer mot Benicio del Toro.


Lowe Brindfors sjösatte i veckan sin andra globala kampanj för Magnum.  Under namnet ”Magnum – as good as gold” rullar den nu ut på 28 marknader.

Med hjälp av facemapping får tittaren chansen att ta plats i en trailer för den fiktiva Hollywoodfilmen ”As Good as Gold, tillsammans med Benicio del Toro.

– Att använda sitt eget eller en väns ansikte för att skräddarsy ett personligt budskap har funnits på internet i många år, men då vi fick klartecken att använda Benicio del Toro, kände vi att vi kunde ta detta trick till nästa nivå. Det här är första gången som vem som helst, oavsett talang, har chansen att få spela mot en Oscarsbelönad skådespelare i en riktig actionrökare, säger Patrik Westerdahl, ad på Lowe Brindfors.

Han fortsätter:

– Vårt uppdrag var att byggga uppmärksamhet till en glassen online. Vi byggde in den i en story. Kommunikationen ligger i ordet "guld" varpå vi drog associationer till filmer som "Ocean's Eleven".

Kampanjens målgrupp är män och kvinnor upp till 35 år.

”Magnum – As Good As Gold” är ett samarbete mellan Lowe Brindfors och den spanska systerbyrån Lowe Lola. Lowe Brindfors ansvarar för den digitala kampanjen globalt, både strategiskt och kreativt.

Kampanjen omfattar förutom sajten filmaterial för viral spridning, banners, TVC, print och stortavlor.

Arbetsgrupp Lowe Brindfors:

Digital planner: Oscar Erlandsson

Projektledare: Lisa Stavenow

Produktionsledare: Jessica Nordlund och Peter Holm

Art directors: Patrick Westerdahl och Petter Lublin

Copywriter: Henrik Haeger

Webdesigner: Joakim Norrman

Programmerare: Tobias Löfgren

Produktionsbolag: Breel, Redpipe och Ilpvfx.

Henrik Boman

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.