Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Specsavers vill ta bort glasögonormarnas nördstämpel

Publicerad: 10 november 2011, 05:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Specsavers skapar en tävlingsapplikation på Facebook och anordnar modevisning på Stockholm Centralstation när Årets glasögonbärare ska utses för sjätte året i rad.


Under de fem senaste åren har Specsavers anordnat en modelltävling med avsikt att marknadsföra glasögon som en etablerad modeaccessoar. I år äger tävlingen rum på Facebook där deltagarna laddar upp sina bilder via en integrerad applikation, skapad av den digitala marknadsföringsbyrån Guava Sweden.

– Vi har ett lobbysyfte att försöka få bort nördstämpeln. Vi vill att man ska våga vara cool i glasögon, säger Hans-Jörgen Brandt, kommunikationschef för Specsavers.

Vinnaren av tävlingen belönas med en ny glasögongarderob och en resa till Paris.

Nu på fredag kompletteras tävlingen med ett event på Stockholms Centralstation. Specsavers kommer tillsammans med Spotlight pr- och eventbyrån UMG bjuda förbipasserande på modevisning av trendiga glasögonbågar.

– Vi vill öka synligheten och locka fler besökare till vår kampanj på Facebook. Dessutom vill vi synas mer i storstadsregionerna, då känns Stockholm Centralstation som helt rätt ställe att börja, säger Hans-Jörgen Brandt.

Hur stort pr-värde har Årets glasögonbärare för Specsavers?

– Det betyder ganska mycket. Vi vet att kampanjen har gett väldigt mycket synlighet för vårt varumärke under åren. Det är en av våra stöttestenar, säger han.

Erik Strömberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.