Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Specsavers vill förhindra trafikolyckor

Publicerad: 21 Oktober 2015, 08:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:25

I Specsavers utomhuskampanj kör en vespa igenom reklamskylten.


Ämnen i artikeln:

Specsavers

Specsavers kör fram till 25 oktober en kampanj i centrala Stockholm, Göteborg och Malmö med budskapet ”Skulle gått till Specsavers” där det ser ut som en vespa har kört igenom reklamskylten.

Varje bild och budskap är specialgjord för platsen och i undertext finns hänvisning till närmaste butik.

– Syftet med kampanjen är att få fler att gå till Specsavers för att kolla sin syn vilket många slarvar med och därför inte ser så bra som de borde i trafiken - speciellt nu när det börjar bli mörkare tider. Många med synfel kör utan synhjälpmedel trots att det är en av de främsta orsakerna till trafikolyckor. Hela 7 procent av alla svenskar kör utan synhjälpmedel trots att de uppgett de ser bättre med det, säger Marita Bertilson, Sverigechef och marknadschef på Specsavers Sverige, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen av Specsavers interna reklambyrå i England och har tidigare framgångsrikt körts i Australien. Den kommer att gå både via JCDecaux och Clear Channels kanaler.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Specsavers

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.