Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Spardjävlar intar Riksgäldens kampanj

Publicerad: 3 september 2012, 04:15
Uppdaterad: 26 maj 2016, 06:55

Riksgälden vänder på begreppen i sin höstkampanj. Tillsammans med McCann berättar myndigheten hur man botar sitt impulssparande.


EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Riksgälden släpper nu sin kampanj för Riksgäldsspar. Kampanjen är framtagen tillsammans med McCann och bygger på omvända begrepp. Annonserna handlar okynnessparande, spardjävlar och återfallssparande.

– Vi leker med begreppen och omvandlar dåliga beteenden till goda, säger planner Peter Bergendahl på McCann, i ett pressmeddelande.

Tanken med kampanjen är att väcka uppmärksamhet för det kontobaserade sparandet och att utmärka sig på den fragmenterade marknaden.

Kampanjen kommer att gå som printannonser i tidningar och på webben med start 3 september.

Arbetsgrupp McCann:

Art director– Peter Eriksson Copy – Markus Bjurman Original – Carl Cassel, Jacob Hamilton Planner – Peter Bergendahl Projektledare- Emma Pernald Produktionsledare – Beata Mollberg Fagring Produktionsbolag banners – Sticky Beat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev