Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Spanska skor förbereder svensk reklamoffensiv

Publicerad: 9 December 2010, 11:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Spanska skomärket Sixtyseven vill slå sig in på den svenska marknaden.


Redan idag säljs ungefär 100 000 Sixtyseven-skor per år i Sverige men kännedomen om varumärket är litet. Tillsammans med Blues and Backhand ska kännedomen om Sixtyseven öka.

- Även om det finns många kvinnor som bär skorna vet de inte att det är Sixtyseven de bär och det är ju väldigt ovanligt. Nu vill vi öka varumärkeskännedomen, säger Tomas Enander, projektledare på Blues and Backhand.

Blues and Backhand fick uppdraget 2008 men fram till nu har det endast varit förarbete, mycket på grund av finanskrisen som slog hårt mot Spanien. Under 2011 ska arbetet fördjupas.

- Våren kommer bestå av en intern produktionsfas där vi bland annat för en inledande marknadsundersökning. Efter den kommer vi sätta ett rimligt mål och under hösten kommer vi synas utåt, säger Tomas Enander.

Det långsiktiga målet är att ta ordentlig plats hos kvinnor och slåss mot konkurrenterna. Men det främsta uppdraget för Blues and Backhand är att öka varumärkeskännedomen.

- Att blixtsnabbt komma upp och slåss med konkurrenterna är en dyr historia, och den budgeten har vi inte. Det vi ska göra nu är att hitta en rimlig målsättning och komma in i konsumenternas medvetande.

Exakt hur de ska marknadsföra sig, vilken mediebyrå de kommer använda och i vilka kanaler de går i är inte bestämt ännu.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.