Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

South Park startar svensk valkampanj

Comedy Central startar valkampanjen "South Park i riksdagen" där svenska folket ska utse vem av Håkan Juholt, Carl Bildt och Lars Ohly som borde få en plats i serien.

Synnöve Almer


Publicerad: 22 November 2011, 07:47
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:50

Ämnen i artikeln:

Comedy Central

Comedy Central satsar med marknadsföring på "South Park", som  är ett av kanalens mest sedda program. Produktionsbyrån Awkward Group står bakom idé och utförande av "South Park i riksdagen", som startar i dag.

I virala kampanjen representerar tre unga komiker - Aron Flam, David Druid och Martin Lagos - politikerna Håkan Juholt, Carl Bildt och Lars Ohly som sedan utsätts för en kort roast. De ska sedan övertyga webbesökarna att just deras politiker ska få ta plats i serien. De som blir frälsta anhängare får sedan jaga in så många supportrar som möjligt till politikern. Den som lyckas få in flest vinner en resa till New York.

– Vi tyckte att Awkward Group hade en bra idé och tillsammans har vi utvecklat detta till en vad vi hoppas blir en rolig och engagerande kampanj där vi dels vill lyfta fram South Park som är ett av vår kanals succéformat, dels bjuda svenska folket på politisk satir, någonting som vi arbetar mycket med på kanalen, säger Peter von Satzger, kanalchef på Comedy Central, i ett pressmeddelande.

Kampanjen pågår fram till den 9 december 2011.

Gå in på www.southparkiriksdagen.se för att se filmerna samt för mer information.

Byråfakta

Arbetsgrupp Awkward Group:

Project Manager: Christian Rolf

Art Director: Dennis Phang

Creative Producer: Joakim Strandell

Developer: Danel Kirch

Illustrationer avatarer:

Jonas Åkerlund - gerezon.se

Ämnen i artikeln:

Comedy Central

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.