Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 19 Maj 2011, 04:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10
SOS Barnbyar går ut med sin första kampanj i samarbete med Åkestam Holst. Målet – att rekrytera nya givare.
Det var i våras som det blev klart att hjälporganisationen SOS Barnbyar börjar samarbeta med Åkestam Holst för att lansera ett nytt sätt att skänka pengar till de behövande.
Nu kommer den första reklamfilmen från den första kampanjen som ska marknadsföra den nya hjälptjänsten " Sista Hjälpen".
– Det nya med "Sista hjälpen" är att man hjälper några huvudorter istället för en specifik by eller ett specifikt barn, säger Björn Gustavsson, art director på Åkestam Holst.
De pengar som samlas in via tjänsten "Sista hjälpen" fördelas sedan till den plats som är i störst behov vid tillfället.
– Vårt huvudmål är att få nya givare, folk som kanske inte känner sig riktigt redo för att bli fadder än men kan tänka sig donera och hjälpa till ändå. Det är en rekryteringskampanj, säger Björn Gustavsson.
Tjänsten, som kostar 100 kronor i månaden, marknadsförs med banners på SOS Barnbyars sajt och med reklamfilmen som nu går i Kanal 5.
<iframe width="468" height="295" src="http://www.youtube.com/embed/4UQlL6yQLQ0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Projektledare: Nicolas Hasselström
Creative Director: Andreas Ullenius
Copywriter: Patrick Dry
AD: Björn Gustafsson
Planner: Lars Friberg
Byråproducent: Leila El-Zein
Produktionsledare: Jessica Söder
Formgivare: Anna Forsberg
Stephan Drenzel