Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SOS Barnbyar satsar på "Sista Hjälpen"

Publicerad: 19 Maj 2011, 04:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

SOS Barnbyar går ut med sin första kampanj i samarbete med Åkestam Holst. Målet – att rekrytera nya givare.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstSOS Barnbyar

Det var i våras som det blev klart att hjälporganisationen SOS Barnbyar börjar samarbeta med Åkestam Holst för att lansera ett nytt sätt att skänka pengar till de behövande.

Nu kommer den första reklamfilmen från den första kampanjen som ska marknadsföra den nya hjälptjänsten " Sista Hjälpen".

– Det nya med "Sista hjälpen" är att man hjälper några huvudorter istället för en specifik by eller ett specifikt barn, säger Björn Gustavsson, art director på Åkestam Holst.

De pengar som samlas in via tjänsten "Sista hjälpen" fördelas sedan till den plats som är i störst behov vid tillfället.

– Vårt huvudmål är att få nya givare, folk som kanske inte känner sig riktigt redo för att bli fadder än men kan tänka sig donera och hjälpa till ändå. Det är en rekryteringskampanj, säger Björn Gustavsson.

Tjänsten, som kostar 100 kronor i månaden, marknadsförs med banners på SOS Barnbyars sajt och med reklamfilmen som nu går i Kanal 5.

<iframe width="468" height="295" src="http://www.youtube.com/embed/4UQlL6yQLQ0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp

Projektledare: Nicolas Hasselström

Creative Director: Andreas Ullenius

Copywriter: Patrick Dry

AD: Björn Gustafsson

Planner: Lars Friberg

Byråproducent: Leila El-Zein

Produktionsledare: Jessica Söder

Formgivare: Anna Forsberg

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstSOS Barnbyar

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.