Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

SOS Barnbyar säljer godnattsagor

SOS Barnbyar julkampanjar på temat "Årets julklapp". Men istället för Ipads uppmanar man folk att ge bort kramar, tröst och söndagsmiddagar till behövande.

Martin Schori


Publicerad: 17 November 2010, 14:03
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:31

Ämnen i artikeln:

FuturnitureSOS Barnbyar

Varje år utnämner HUI "Årets julklapp", som är en produkt som anses vara tidstypisk och som förväntas sälja bra i julruschen.

SOS Barnbyar kapar i år konceptet i sin julkampanj. "Årets julklapp är inte en Ipad. Det är en mamma eller pappa", skriver organisationen i ett pressutskick.

SOS Barnbyar lyfter fram att det i många delar av världen inte är självklart att barn växer upp med sina föräldrar. Man har därför tagit fram olika "önskeprodukter", som godnattkramar, tröst, söndagsmiddagar, tandborstningar och sagostunder.

"Produkterna", som säljs på Apoteket, Hemtex och Hemköp, kostar 50 kronor styck. Pengarna delas ut till barn i Kambodja, Ukraina, Centralafrikanska republiken och Ghana.

Kampanjen går i tv, dagspress och på Facebook. Den är framtagen i samarbete med Futurniture, som också satt organisationens kommunikationsplattform.

- Vi är väldigt glada för den nya plattformen som verkligen sätter fingret på vad vår organisation står för, säger Elisabeth Stahlenius, marknadschef på SOS Barnbyar, i ett pressmeddelande.

Målgruppen är föräldrar som bor i Sverige.

Ämnen i artikeln:

FuturnitureSOS Barnbyar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.