Sony släpper ut 1,5 ton glitter

Elva år efter studsbollarna – nu är Sony Bravia tillbaka med ännu en färgexplosion.

I dag släpper Sony en global reklamkampanj för att lansera ett nytt sortiment av Sony Bravia-tv-apparater.

För att visa bildkvaliteten på de nya tv-skärmarna, har Sony släppt ut 1,5 ton färgat glitter i ett övergivet casino i Rumänien.

Reklamfilmen visar hur byggnaden fylls med 4 000 glitterfyllda ballonger, som senare sprängs och skapar en stor explosion av färg. Detta till tonerna av brittiska sångaren Tom Odells version av Cyndi Laupers "True Colours".

"More brilliance. More beauty", är

Kampanjen, som är gjord av DDB Berlin tillsammans med den amerikanske regissören Andre Stringer, för tankarna till Sonys uppmärksammade studsbollskampanj 2005, då 250 000 studsbollar släpptes ut i en backe i San Francisco, ackompanjerat av Jose Gonzalez.

 

Den kampanjen, gjord av reklambyrån Fallon, följdes upp av flera färgsprakande kampanjer. Bland annat med gigantiska lerkaniner filmade i stop motion.

 

Publicerad 2016-09-22 13.18Uppdaterad 2016-09-22 13.27

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: