Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Sony Mobiles Instagram-tävling blir bioreklam

Publicerad: 18 September 2014, 06:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

Sony Mobiles musikvideo-tävling på Instagram är avgjord. Nu används resultatet som bioreklam.


Ämnen i artikeln:

Jung Relations

Tävlingen ”Make the vid” inleddes före sommaren i samarbete med popartisten Kim Cesarion, en artist med många engagerade följare i sociala medier.

Instagramanvändarna uppmanades att i ett klipp på 15 sekunder visa hur Kim Cesarions nya musikvideo borde se ut. Vinnaren fick chans att skapa hela videon, med en telefon från Sony Mobile.

Nu är vinnaren utsedd och Lina Steén, 21 år, från Skärblacka har fått regissera videon till Cesarions låt ”Trade ya”.

Resultatet, med en tjej och en kille som dansar i och på en övergiven byggnad, började  i helgen användas i en reklamkampanj på bio för Sony Mobile.

För Sony Mobile var tävlingen ett sätt att engagera populära Instagram-användare i sin egen kommunikation, och samtidigt skapa innehåll till andra plattformar.

– Vi jobbar med ambassadörer i vår närhet och försöker hitta naturliga lägerelds­ledare, säger kommunikationschefen Erik Yström.

Förutom på bio visas filmen på Sony Mobiles Facebook-sida. Kampanjen genomfördes i samarbete med Jung Relation­s.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Jung Relations

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev