Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Sony Mobiles Instagram-tävling blir bioreklam

Sony Mobiles musikvideo-tävling på Instagram är avgjord. Nu används resultatet som bioreklam.


Publicerad 2014-09-18 06:27
Uppdaterad 2015-12-06 12:28

Ämnen i artikeln:

Jung Relations

Dela artikeln:

Tävlingen ”Make the vid” inleddes före sommaren i samarbete med popartisten Kim Cesarion, en artist med många engagerade följare i sociala medier.

Instagramanvändarna uppmanades att i ett klipp på 15 sekunder visa hur Kim Cesarions nya musikvideo borde se ut. Vinnaren fick chans att skapa hela videon, med en telefon från Sony Mobile.

Nu är vinnaren utsedd och Lina Steén, 21 år, från Skärblacka har fått regissera videon till Cesarions låt ”Trade ya”.

Resultatet, med en tjej och en kille som dansar i och på en övergiven byggnad, började  i helgen användas i en reklamkampanj på bio för Sony Mobile.

För Sony Mobile var tävlingen ett sätt att engagera populära Instagram-användare i sin egen kommunikation, och samtidigt skapa innehåll till andra plattformar.

– Vi jobbar med ambassadörer i vår närhet och försöker hitta naturliga lägerelds­ledare, säger kommunikationschefen Erik Yström.

Förutom på bio visas filmen på Sony Mobiles Facebook-sida. Kampanjen genomfördes i samarbete med Jung Relation­s.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.