Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kampanjer

Sony gör take over av Metro

Publicerad: 05 Oktober 2018, 04:00
Uppdaterad: 05 Oktober 2018, 11:51

För att marknadsföra nya Xperia XZ3 köper Sony samtliga annonsutrymmen i fredagens Metro.


Ämnen i artikeln:

SonyMetro

Under fredagen kan man utöver Metros redaktionella innehåll följa en parallell historia berättad i annonsformat. Historien skildrar Sonys innovationer genom tiderna och berättar hur tekntik och användningsområden från alla dessa numera återfinns samlade i nya Xperia XZ3.

— För lanseringen av Xperia XZ3 känns det kul att göra något nytt. Digitala take overs är ju vanligt liksom att göra en wrap men att ta över en hel tidning tyckte vi var spännande och då vi hade en historia vi ville berätta så passade det oss bra, säger Maria Åkerberg, kampanjchef på Sony Mobile, till Dagens media.

Vad hoppas du att det kommer ge för effekt på ert varumärke?

— Vi vill att kunderna ska bli uppmärksamma på att vi släpper en ny telefon och att vi är som företag ju faktiskt tagit fram mycket av den teknik och den innovation som man ser i dagens smartphones.

Metro Media Houses försäljningsdirektör Martin Hjort säger i ett pressmeddelande att det är en "unik situation" att en enskild aktör går in och köper samtliga annonsutrymmen under en och samma dag.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SonyMetro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.