Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sony Ericsson till CP+B Europe

Publicerad: 11 Januari 2012, 09:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:36

Sony Ericsson väljer Crispin Porter + Boguskys Göteborgskontor som nordisk huvudbyrå efter en pitch.


Ämnen i artikeln:

Sony EricssonCP B EuropeCrispin Porter Bogusky

Sony Ericsson är snart ett helägt Sony-bolag efter att Ericsson sålt sina andelar i bolaget. I samband med förändringen tar Sony bort Ericsson i namnet, knyter till sig en ny huvudbyrå för den nordiska marknaden och skruvar upp marknadsbudgeten. Efter en pitch föll valet på Crispin Porter + Boguskys Göteborgskontor.

– Under hela vår urvalsprocess stod det klart för oss att CP+B har den rätta kombinationen av strategisk kompetens, energi och en djupgående förståelse av våra framtida utmaningar, säger Joakim Liljedahl, Head of Marketing för Nordic & Baltic på Sony Ericsson, i ett pressmeddelande.

Med start i år ska CP+B leda mobilmärkets framtida kampanjarbete i alla medier. Fokus är framför allt att stärka Xperia-varumärket i Norden och Baltikum.

– Mobilen knyter samman både våra liv och de bästa reklamkampanjerna nu för tiden, så därför är detta inte bara en intressant kund och varumärke, utan något som kan utveckla hela byrån, säger Gustav Martner, Executive Creative Director på CP+B i samma pressmeddelande.

I slutet av förra året valde Sony Ericsson att byta mediebyrå från MEC till PHD efter en upphandling. Sony Ericsson har jobbat med med flera byråer i Sverige, bland annat med pr-byrån Jung och retailbyrån Locomotiv.

Arbetsgrupp, CP+B:

Kristian Jörgensen, Head of Content / Client Service Director

Alexandra Moberg, Content Supervisor / operativ projektledare

Gustav Martner, Executive Creative Director

Tommy Carlsson, Planning / Associate Experience Director

Magnus Rösman, Head of Integrated Production

Jonas Wittenmark, Creative Director

Tobias Carlson, Creative Director

Annica Brinck, Copywriter

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.