Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sony Ericsson byter profil

Publicerad: 4 September 2009, 05:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Mobiltelefontillverkaren Sony Ericsson skaffar ny payoff och knyts närmre Sony.


"Make.believe" är Sony Ericssons nya giv i kampen om marknadsandelar. Tillverkaren har den senaste tiden fått kritik för att inte ha fått ut tillräckligt många intressanta produkter på marknaden och har tappat marknadsandelar. Andra kvartalet i år tappade företaget 40 procent av sin försäljning.

Företaget presenterade i går sin nya flaggskeppsmobil Xperia X2 samtidigt som en ny varumärkesstrategi visades upp. I all konsumentkommunikation ska budskapet "make.believe" användas för att starka bolagets koppling till underhållning. Den nya kommunikationen ska också understryka samarbetet med Sony-koncernen.

– Vi hoppas kunna tillgodose oss de värden som Sony står för, inte minst kompetensen inom spel och kameror och musikspelare, säger den nordiska marknadschefen Ola Lilja-Molén till Svenska Dagbladet.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.