Kampanjer
Sonos tar hjälp av "The Big Lebowski"
Publicerad: 4 april 2017, 09:23
Uppdaterad: 4 april 2017, 09:26
Med drömscenen från filmen "The Big Lebowski" vill Sonos påminna om att bra film och TV behöver bra ljud för den bästa upplevelsen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
I samband med att Sono idag lanserar Playbase, den nyaste högtalaren inom Sonos hemmabiosegment, presenterar bolaget även sin nya kampanj.
Kampanjen inkluderar den klassiska drömscenen från filmen "The Big Lebowski" med toner från Kenny Rogers, och har syftet att påminna om att det du tittar på endast kan bli så bra som ljudet du lyssnar till (”what’s on your TV is only as good as what your TV is on”) – bra film och TV behöver bra ljud för den bästa upplevelsen.
– Vi valde att använda oss av den här scenen från "The Big Lebowski" för att den är teatralisk och visuell, men framför allt tack vare den starka kopplingen till musik som skapar känslor. Musik och ljud ses ofta som filmskaparens hemliga vapen, i och med att det är ljudet som får oss att känna en massa saker – rädsla, spänning, passion. Musik har dessutom såklart en jätteviktig koppling till vårt varumärke, Sonos finns ju för att vi vet att musik gör livet bättre, säger Ninni Lindertz, nordisk marknadschef på Sonos, till Dagens Media.
Kampanjen kommer att synas på TV, bio och i Sonos alla digitala kanaler.