Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sonos i global kampanj om moderna musikproblem

Publicerad: 2 September 2016, 09:43
Uppdaterad: 4 April 2017, 09:11

Sonos vill visa på absurda situationer som uppstår när människor lyssnar på musik idag. "Vi vill demonstrera på ett lite provocerande sätt att det faktiskt går att lyssna på musik på ett smidigare vis", säger nordiska marknadschefen Ninni Lindertz.


Ämnen i artikeln:

Kampanj

Från och med den 15:e september kommer Sonos, som tillverkar trådlösa musiksystem, att dra igång en global kampanj under parollen ”You’re better than this”.

Kampanjen kommer att skilja sig en hel del gentemot hur Sonos tidigare kommunicerat sitt varumärke och produkter.

– Människor lyssnar mer på musik idag än någonsin tidigare, men samtidigt finns ett gap mellan i hur människor ser på musik, och hur de konsumerar den. Idag kan musiken följa med oss överallt, i många fall på bekostnad av upplevelsen. Vi lyssnar i hörlurar, släpar runt på högtalare till mobilen i hemmet, och om man vill dela glädjen i musiken är det inte helt idealt, säger Ninni Lindertz, nordisk marknadschef på Sonos, till Dagens Media.

Sonos kommer att adressera några av dessa ”moderna musikproblem" med glimten i ögat (udden är främst riktad mot Bluetooth) och visa på hur man borde göra istället.

– I kampanjen vill vi demonstrera på ett kul och lite provocerande sätt att det faktiskt går att lyssna på musik på ett bättre och smidigare vis med hjälp av Sonos. Vår målsättning är att skaka om litegrann, och visa på absurda situationer kring hur folk lyssnar på musik idag, fortsätter Ninni Lindertz.

Kampanjen kommer att gå i alla de länder där Sonos har verksamhet, men kommer börja digitalt i Sverige med 15-sekundesfilmer, för att senare synas även i tv och utomhus.

Dessutom sponsrar Sonos den nya säsongen av ”Så mycket bättre” och har varit med och tagit fram Fredrik Strages nya podcast ”Hemma hos Strage”.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.