Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Sommarlängtan i kampanj från Hertz

Bilarna längtar ut ur garaget i biluthyraren Hertz nya kampanj.


Publicerad 2016-05-11 09:05
Uppdaterad 2016-05-11 09:36

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:

Hertz och reklambyrån Pool dammar i sommarkampanjen av artisten Frondas gamla sommarplåga ”Rullar fram”, som här utgör soundtrack i en nyinspelad version.

I reklamfilmerna får tittarna se hur hyrbilarna längtar ut ur garaget och i lacken speglas svenska sommarlandskap.

Syftet är att marknadsföra ett erbjudande om 100 000 hyresdygn från 199 kronor.

– Vi tror mycket på filmerna och musiken. Vi ville förmedla exakt den finstämda frihetskänslan av att hyra bil på sommaren, säger Jennie Wickström, ad och webbredaktör på Hertz.

Reklamfilmerna ska rulla i både egna och köpta kanaler.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.