Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Solförmörkelse i Gröna Lunds kampanj

Publicerad: 19 April 2013, 14:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Gröna Lunds nya attraktion Eclipse – världens högsta slänggunga – står i fokus i nöjesparkens nya kampanj. Reklambyrån Pool står bakom konceptet.


Höjd och solförmörkelse. Det är temat i Gröna Lunds nya kampanj, som tagits fram tillsammans med Pool.

– Vi hade de elementen att jobba med. Eclipse är världens högsta ”Starflyer” så vi visste att det skulle med, det är unikt. Hela attraktionen andas lite ”steampunk” i valet av färger och vi blev inspirerade av filmen ”Hugo”. Produktionsbolaget har det som specialitet att göra den typen av effekter, säger Jenny Åberg Hüttner, copywriter på Pool till Dagens Media.

Filmen, som är producerad av Important Looking Pirates, har premiär den 23 april på TV4 och kommer även att visas på bio i maj. 

– Det var lite trixigt att filma, det var fortfarande snö kvar när vi spelade in, säger Jenny Åberg Hüttner.

Printannonsen, som också kommuniceras höjd och solförmörkelse, är framtagen av Bildinstitutet. Annonsen kommer att synas i morgon- och kvällspress samt i kollektivtrafiken.

Fakta

Uppdragsgivare Gröna Lund

Kicki Kollstedt – Marknadschef?Anna Selqvist - Projektledare

Arbetsgrupp Pool

Baris Berktan – Art Director

Philip Arvidson –  Art Director

Jenny Åberg Hüttner – Copywriter

Maria Florell – Projektledare

Johanna Törnblom – Produktionsledare

Important Looking Pirates

Regissör: Laurent Clermont

Producent: Maja Lobas

VFX Supervisor: Niklas Jacobson

3D Artister: Jason Martin, Saleh Najib, Damien Delaunay, Elin Lavén, Julien Taton, Patrik Wedinger

2D Artister: Jens Tenland, Niklas Nyqvist, Tine Worén, David Wahlberg

DoP: Simon Rudholm

Music: David Engellau, Pachipachi Music

Sound design: Jon Persson, Red Pipe

Bildinstitutet

Retusch:

Andreas Lindström

Andreas Wolmer

Fotograf:

Magnus Torsne

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.