Gå direkt till textinnehållet

Solange frontar Calvin Klein

Soulstjärnan Solange frontar Calvin Klein.

Soulstjärnan Solange frontar Calvin Kleins nya reklamkampanj.

Kampanjen har temat ”Our Family. #Mycalvins.” och är en vidareutveckling av reklamkonceptet ”#Mycalvins” för varumärkets jeanslinje och underklädeslinje.

Det vidareutvecklade konceptet har familjen i fokus och budskapet bygger enligt ett pressmeddelande på ”enighet mellan starka individer”.

I kampanjen syns Solange, flankerad av fyra andra sångare och låtskrivare – Kelela, Dev Hynes, Caroline Polachek och Adam Bainbridge från Kindness. Gruppen är porträtterad tillsammans som en ”musikalisk familj”, vilket ska inspirera familjer – både biologiska och självvalda – till att förenas och fira de saker som enar dem.

Kampanjen är fotograferad av Willy Vanderperre och är framtagen inhouse.

”Our Family. #Mycalvins.” ska rulla under vintern och våren där olika lanseringar ska ”representera broar mellan olika generationer på ett stilistiskt, musikaliskt och kulturellt vis”.

Kampanjen ska främst rulla i sociala medier och Calvin Klein tar även hjälp av influencers.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2017-11-21 08.47Uppdaterad 2017-11-21 09.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: