Solange frontar Calvin Klein
Soulstjärnan Solange frontar Calvin Kleins nya reklamkampanj.
Kampanjen har temat ”Our Family. #Mycalvins.” och är en vidareutveckling av reklamkonceptet ”#Mycalvins” för varumärkets jeanslinje och underklädeslinje.
Det vidareutvecklade konceptet har familjen i fokus och budskapet bygger enligt ett pressmeddelande på ”enighet mellan starka individer”.
I kampanjen syns Solange, flankerad av fyra andra sångare och låtskrivare – Kelela, Dev Hynes, Caroline Polachek och Adam Bainbridge från Kindness. Gruppen är porträtterad tillsammans som en ”musikalisk familj”, vilket ska inspirera familjer – både biologiska och självvalda – till att förenas och fira de saker som enar dem.
Kampanjen är fotograferad av Willy Vanderperre och är framtagen inhouse.
”Our Family. #Mycalvins.” ska rulla under vintern och våren där olika lanseringar ska ”representera broar mellan olika generationer på ett stilistiskt, musikaliskt och kulturellt vis”.
Kampanjen ska främst rulla i sociala medier och Calvin Klein tar även hjälp av influencers.
Ämnen i artikeln: