Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Söker efter "mänsklig försökskanin"

Publicerad: 8 Oktober 2012, 12:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Philips söker en person som ska vakna på 30 olika sätt på 30 dagar och går därför ut i en jobbannons på olika jobbsajter.


Ämnen i artikeln:

Philips

Philips sjösätter nu sin kampanj för produkten wake-up-light. Kampanjen är tvådelad och i den första fasen letar företaget efter en person som ska vakna på 30 olika sätt på 30 dagar, samtidigt som allt filmas.

Företaget går därför ut i en sorts jobbannons, där de letar efter en "morgontrött, uppmärksamhetstörstande mänsklig försökskanin för månadslångt experiment kring uppvaknanden".

– Vi ville göra en onlinekampanj och driva trafik dit. Då tänkte vi att vi ska hitta en riktig testperson som är tillräckligt galen för att utsättas för att vakna på 30 olika sätt på 30 dagar, säger Max Hellström, pr-chef på Philips Consumer Lifestyle Nordic, till dagensmedia.se.

Den andra fasen av kampanjen kommer att inledas samtidigt som testpersonen påbörjar sin testperiod. Varje uppvaknande kommer att filmas och läggas upp på Philips kampanjsajt.

– Vi har ett antal förbestämda sätt att vakna och sedan ska folk kunna höra av sig med egna förslag på hur testpersonen ska vakna. Detta kommer att finnas live och vi lägger upp materialet så fort vi kan, säger Max Hellström.

Annonsen går upp på jobbsajter såsom Blocket Jobb och Platsbanken i morgon. Den som får jobbet som mänsklig försökskanin utlovas, utöver 15 000 kronor, dessutom "eventuellt C-kändisskap".

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Philips

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev