Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Søder gör Kolmården vildare

Reklambyrån Søder gör årets reklamproduktion för Kolmården i 3D-animation.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 17 April 2012, 05:31
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:25

Ämnen i artikeln:

SøderKolmårdens djurpark

Kolmården är Nordens största djurpark, vilket Søder tar fasta på i årets kampanj som bland annat marknadsför parkens delfinshow och linbanesafari.

– Många besökare nämner mångfalden på Kolmården som en stor fördel. Därför vill vi gärna visa både elefanter, gorillor och lejon sida vid sida. Detta är dock omöjligt att filma i verkligheten så vi bestämde oss för att göra hela årets produktion i 3D” säger Andreas Duvmo, digital director på Søder, i ett pressmeddelande.

Temat för kampanjen är ”Större, starkare och vildare”.

Det största medieköpet görs i TV4 där en reklamfilm i tre versioner, på 10, 15 och 30 sekunder, ska visas. Speakerröst i reklamfilmen är Mårten Lyth, vd på pr-byrån MSL och tidigare kommunikationsdirektör på Bonnier, som är en välbekant röst i reklamsammanhang. Mårten Lyths röst hörs även i Kolmårdens linbana.

Kampanjen går även i print. Annonserna är illustrerade av Giorgio Cantú på Rithuset.

Arbetsgrupp

Søder Reklambyrå:

Johan Windahl, projektledare

Emma Svedell, produktionsledare

Hannes Persson, AD

Andreas Duvmo, Digital Director

Torbjörn Gustafsson, 3D-assistent

Lää Panoussis, original

Niklas Falkman, copy och planner

Illustrationer: Giorgio Cantú, Rithuset

Ljud: Beppo

Uppdragsgivare: Catrin Söderberg, Marknadschef Kolmården

Christer Fogelmarck, Marknadsdirektör Parks and Resorts

Ämnen i artikeln:

SøderKolmårdens djurpark

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.