Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Sodastreams Super Bowl-reklam censurerad – igen

Publicerad: 29 januari 2014, 05:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

Sodastream tvingas göra om sin reklamfilm till Super Bowl efter att ha attackerat Coca-Cola och Pepsi.


Ämnen i artikeln:

Sodastream

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Den nya reklamfilmen "Sorry Coke and Pepsi" med skådespelerskan Scarlett Johansson i huvudrollen, skulle premiärvisas under amerikanska Super Bowl. Men reklamen får inte sändas i sin nuvarande form, enligt Sodastream själva.

Fox anledning till att inte ta in reklamen ska vara att Sodastream nämner sina konkurrenter Coca-Cola och Pepsi helt utan anledning.

Det är inte första gången Sodastream tvingas göra om sin reklamfilm. Förra årets reklamfilm "Game Changer" fick inte heller sändas i sin ursprungliga form.

I kampanjen visade företaget upp en stor mängd tomburkar och glas i en bur för att illustrera den mängd flaskor som skulle kunna ersättas med en enda Sodastreamflaska.

Då Sodastream använde Coca-Colas flaskor och burkar reagerade Coca-Cola och kopplade in sina jurister.

Se den ursprungliga reklamfilmen med Scarlett Johansson ovan och förra årets ocensurerade film nedan.

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/68al-o2XSpE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp:

Starring: Scarlett Johansson

Director: Bryan Buckley

Creative Director: Alex Bogusky / David Littlejohn, Humanaut

Copywriter: David Littlejohn

Art Director: Stephanie Galabert

Producer: Chris Kyriakos, Octopus of Mind

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sodastream

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev