Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sociala medier ska sälja majblommor

Publicerad: 12 April 2010, 12:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Majblommans nya kampanj ”Nu är det dags att välja sida” handlar om årets enklaste val. Det är inte en fråga om man ska köpa en majblomma eller inte - utan om var man ska sätta nålen.


En reklamfilm startar i dag i TV4. Samtidigt kampanjar man också utomhus, på spårvagnar och i tunnelbanan, samt i kvällspress.

Majblomman är också mer aktiv på internet än tidigare och för första gången ska Majblomman satsa på reklam på Facebook, i en kampanj som man hoppas får viral spridning. Dessutom ska barn sälja majblommor på Blocket.

Genom sociala medier vill man nå en så bred målgrupp som möjligt, främst unga. Facebook-kampanjen ska vara lite klippdocksinspirerad och besökarna kan lägga upp bilder på sig själv och sin majblomma.

Bakom kampanjen står göteborgska Storm & Drang, som Majblomman arbetat med sen två år tillbaka.

– De har ett finurligt och kreativt sätt att närma sig de här frågorna, säger förbundets riksordförande Lena Holm om samarbetet.

– Vi arbetar också med Rewir, de förstår arbetet vi bedriver här. En strategisk varumärkesbyrå är vad som behövs i den här världen. Jag tycker att vi har plockat ihop ett succéteam.

Kampanjen synas i två veckor framöver.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.