Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Snusmärke utser Sveriges bästa polare

Publicerad: 8 November 2010, 06:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Swedish Match märke Onico samarbetar med Elitserien och Mix Megapol i en kampanj som ska utse Sveriges bästa polare.


Det nikotinfria snuset Onico bygger vidare på konceptet ”Visa din kärlek” med nya tävlingen ”Sveriges polare”. Alla som vill delta laddar upp en bild på sig själv och bästisen på kampanjsajten Visadinkarlek.se för att sedan sprida bidraget i sitt sociala nätverk. De som får flest röster vinner.

Minnesota står bakom upplägget och tävlingen pågår till 28 november. Förstapris är två biljetter till Toronto med Adam Alsing och Mix Megapol. Alla som deltar eller röstar får också en dosa snus och rabatt på en hockeymatch.

– Sveriges Bästa Polare är en vidareutveckling av konceptet ”Visa din kärlek”, som vi tidigare använt i kommunikationen med inbitna fans till de olika elitserielagen. Nu vänder vi oss bredare och uppmuntrar alla sportintresserade att umgås med sina kompisar genom att börja gå på hockey, säger Jane Söderström, Swedish Match, i ett pressmeddelande.

Huvudmedier är webb och mobil, men kampanjen syns även i dagspress, med event och i Mix Megapol.

Arbetsgrupp:

Christoffer Ramfors, projektledare, Minnesota

Emelie Rosén, produktionsledare, Minnesota

Tomas Falk. copywriter, Minnesota

Christian Sundén, art director, Minnesota

Thomas Weibenfalk, digital creative producer, Minnesota

Emil Didrikson, planner, Tango Sponsring

Johan Svensson, digital art director, Elwood Design

Gabriel Mannheimer, webbproduktion, BombayWorks

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.