Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Snus-utmanare i ny skrud

Publicerad: 25 Januari 2011, 05:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Svenska snusmärket Skruf får nya dosor. Bakom designen ligger Peter Neumeister.


– Skrufs lite kaxiga identitet genomsyrar alla dosor och vi har också beaktat funktion i designen. Uttrycket är enkelt, stilrent, modernt och framåtblickande, säger Peter Neumeister i ett pressmeddelande.

En nyhet med designen är att Skruf infört ett pricksysyem som ska visa på hur starkt snuset är.

Skruf lanserades år 2003 som en utmanare till Swedish Match. Bolaget omsätter runt 180 miljoner kronor årligen.

– Vi är nöjda med evolutionen vi har gjort för Skruf. Vi har skapat ännu mer precision i varumärket utan att förlora igenkänningen och vi är otroligt nöjda med resultatet, säger Skrufs vd Andrew Cunningham i ett pressmeddelande.

Skruf kommer inom kort också att lansera en sajt för e-handel där konsumenterna bland annat ska kunna prenumerera på snuset.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.