Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Snickers lanserar ny nordisk kampanj

Publicerad: 3 Augusti 2016, 08:34
Uppdaterad: 3 Augusti 2016, 08:35

Snickers vill ta reda på vem du egentligen är när du är hungrig, bakom kampanjen står byrån Patchwork.


Ämnen i artikeln:

PatchworkKampanj

I Snickers nya nordiska kampanj "Who are you when you're hungry", vill Snickers, precis som kampanjens namn, ta reda på vem du är när du är hungrig.

I sociala medier som Facebook vill varumärket nu hitta svenskarna som gjort de roligaste, galnaste och mest pinsamma sakerna på tom mage under hashtaggen #hungerconfessions.

Bakom kampanjen ligger den nordiska byrån Patchwork som menar att Facebook är en given plattform för kampanjen.

– Det råder inga tvivel om att sociala medier är en riktigt bra plattform för kampanjer av detta slag. Svenskarna känner sig hemma på Facebook, och vi tror på att det sociala nätverk som finns på denna plattform gör att det blir både roligt och mysigt att dela med sig av sina ”hunger confessions”, säger Nadia Zinck Thiesen, client manager på Patchwork, i ett pressmeddelande.

Ansiktet utåt för kampanjen är danska dj:n Faustix, Morten Brangstrup Olsen, som kommer hjälpa till med att leta fram de bästa bekännelserna. Vinnaren av kampanjtävlingen kommer få producera en "hunger confession-låt" tillsammans med Faustix.

Under kampanjens gång kommer även loggan på ett urval av Snickers produkt bytas ut med olika uttryck för vem du kan bli när du är hungrig.

Kampanjen är en vidareutveckling av Snickers välkända slogan "You're not you when you're hungry".

– Vi har de senaste åren fastslagit att svenskarna kan identifiera sig med vår slogan, att man inte är sig själv när man är hungrig. Nu vill vi gärna se vilka de är när hungern infinner sig. Alla bär på hunger confessions och vi vet att svenskarna sitter inne på många roliga och galna historier som vi bara väntar på att få ta del av, säger Helle Glibstrup, Nordisk brand activation manager på Snickers, i ett pressmeddelande.

Kampanjen startar i veckan och vinnaren utses av Snickers Facebook-följare i september.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PatchworkKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.