Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Snap och AR när Netflix marknadsför Stranger Things 2

Netflix tar hjälp av Snapchats AR-filter när den andra säsongen av ”Stranger Things” ska marknadsföras.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Oktober 2017, 08:59
Uppdaterad: 27 Oktober 2017, 08:59

Ämnen i artikeln:

NetflixSnapchat

Netflix och Snapchat låter användarna träda in i Joyce Buyers berömda vardagsrum med hjälp av augmented reality. Användarna har möjlighet att gå runt i rummet och interagera med föremålen, men även titta ut genom dörren på den verkliga världen.

Som en del av kampanjen har Spachatanvändarna även möjlighet att ”låsa upp” filtret med hjälp av Shazam.

Dessutom bjuds användarna på ett filter som adderar Stranger Things-karaktären Elevens näsblod till bilderna.

Ämnen i artikeln:

NetflixSnapchat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.