Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Snacksfajt i OLW:s nya kampanj

Publicerad: 4 Juli 2011, 09:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

Åkestam Holst drar igång en ny kampanj för OLW. Denna gång är det cheez doodles som uppmärksammas.


Ämnen i artikeln:

OMDÅkestam HolstJMWOLW

Kampanjen går ut på att fråga svenskarna vad de kallar cheez doodles – ostbågar eller ostkrokar?

– I över 40 år har vi skrivit ”ostbågar” på våra påsar. Vi märker dock att det mer och mer börjar sägas ostkrok snarare än ostbåge. Eftersom vi tar fredagsmyset på stort allvar måste vi reda ut den här frågan, det är ju ändå Sveriges populäraste snacks, säger Marcus Thollin, marknadsdirektör på OLW, i ett pressmeddelande.

Besökarna på kampanjsajten får helt enkelt rösta om vad de vill kalla det gula snackset. Det går även att se hur folk röstar län för län.

Visar det sig att det blir ostkrokar som dominerar så kommer OLW att ändra texten på påsarna.

På kampanjsajten kommer besökarna även att hitta affischer och annat material frö att dra igång en egen kampanj.

Samtidigt passar OLW på att lansera en ny hemsida – mer inriktad på fredagsmys.

Bakom kampanjen och den nya sajter står Åkestam Holst, Dareville, OMD och JMW.

Arbetsgrupp OLW

Marcus Thollin

Susanne Wibréus

Victoria Norviit

Charlotta Oldén

Arbetsgrupp Åkestam Holst

Copywriter: Kalle Åkestam, Filip Laurent

Art Director: Johan Wahlberg, Johan Landin

Produktionsledare: Anna Nolendorfs

Webdesign: Andreas Fernhede Dagman

Grafisk design: Oscar Gärdö

Digital Producent: Johan Eklund

Projektledare: Kjell Månsson

Arbetsgrupp Dareville

Creative Director: Kalle Engström

Technical Director: Daniel Domermark/ Kris Range

Producer: Jonas Stenqvist

Designer: Mikael Eidenberg/Radek Siechowicz

Developer: Johan Dettmar/Patrik Janson/Karl Peterz/Tommy Preger

Arbetsgrupp OMD

Viviana Eliasson

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

OMDÅkestam HolstJMWOLW

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.