Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Smiths första kampanj för Vardia

Publicerad: 23 September 2013, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Försäkringsbolaget Vardia vill etablera sig som ett prisvärt alternativ för kunder som tar färre risker än andra. Nu lanserar de sin första kampanj med reklambyrån Smith.


Försäkringsbolaget Vardia är en utmanare på den nordiska marknaden och etablerade sig nyligen även i Danmark. Med hjälp av en ny kampanj, signerad reklambyrån Smith, vill Vardia bygga kännedom för varumärket och förklara tjänstens innehåll.

– Vi gjorde en undersökning som visade att få försäkringskunder är beredda att betala för andras misstag. Det kom även fram att om ett bolag kunde visa att de både är enkla att ha att göra med om olyckan är framme, samtidigt som de kan hålla låga priser på sina premier genom att göra en riskanalys av kunderna, skulle man gärna välja det som alternativ, säger Gustaf  Grapengiesser, vd på Smith i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att gå under andra halvan av 2013 i Sveriges mellanstora städer. Först ut är Västerås och Örebro.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.