Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Smarta 100-wattaren till The Fan Club

Publicerad: 23 Oktober 2013, 18:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Malmö Järnhandel och The Fan Club vinner 100-wattaren i kategorin Smart.


Ämnen i artikeln:

RBKThe Fan Club

"Den fungerar som en bilpool, fast med verktyg". Så beskrivs The Fan Clubs kampanj "Tool Pool", som skulle öka försäljningen hos lilla Malmö Järnhandel.

Tack vare The Fan Clubs kampanj har "Tool Pool" fått över 1200 medlemmar, samtidigt som försäljningen ökat med 25 procent. Kundlojaliteten har ökat samtidigt som nya kundgrupper har fångats in. Nu belönas kampanjen med 100-wattaren i kategorin Smart.

75-wattaren delas i sin tur ut till Civil Rights Defenders och "Natalia Project", som tagits fram av RBK.

Smart-kategorins 50-wattare går till NTI Gymnasiet och kampanjen "Nörduppropet", som fick 20 000 delningar i sociala medier och som ökade trafiken till gymnasiets sajt med 40 000 besökare. Bakom kampanjen står Rodolfo.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

RBKThe Fan Club

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.