Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Smarta 100-wattaren till The Fan Club

Malmö Järnhandel och The Fan Club vinner 100-wattaren i kategorin Smart.

Dante Thomsen


Publicerad: 23 Oktober 2013, 18:52
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:30

Ämnen i artikeln:

RBKThe Fan Club

"Den fungerar som en bilpool, fast med verktyg". Så beskrivs The Fan Clubs kampanj "Tool Pool", som skulle öka försäljningen hos lilla Malmö Järnhandel.

Tack vare The Fan Clubs kampanj har "Tool Pool" fått över 1200 medlemmar, samtidigt som försäljningen ökat med 25 procent. Kundlojaliteten har ökat samtidigt som nya kundgrupper har fångats in. Nu belönas kampanjen med 100-wattaren i kategorin Smart.

75-wattaren delas i sin tur ut till Civil Rights Defenders och "Natalia Project", som tagits fram av RBK.

Smart-kategorins 50-wattare går till NTI Gymnasiet och kampanjen "Nörduppropet", som fick 20 000 delningar i sociala medier och som ökade trafiken till gymnasiets sajt med 40 000 besökare. Bakom kampanjen står Rodolfo.

Ämnen i artikeln:

RBKThe Fan Club

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.