Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"Släpp bubblorna fria"

Publicerad: 27 Maj 2016, 12:41
Uppdaterad: 27 Maj 2016, 13:42

Bubblande känslor i Ramlösas nya kampanj.


Under våren har Ramlösa förändrat sin flaskdesign, uppdaterat ettiketten samt lanserat nya smaker. Nu kommer också ett nytt kommunikationskoncept.

Med sin nya kampanj vill Ramlösa öka omfånget på sin målgrupp och fokusera på de yngre. Ramlösa har valt att satsa på känslor i den nya kampanjfilmen.

– Det känns otroligt bra att ha hittat ett nytt kommunikationskoncept för Ramlösa som både känns modernt och spännande utan att vi tappar vårt arv och DNA. Vi hyllar känslor och vill att alla ska våga känna. Känslor kan också beskrivas som bubblor och kopplingen till vår produkt är naturligtvis bubblorna i vårt naturliga mineralvatten. Men också den härliga känslan man får när man släcker törsten med Ramlösa, säger Christel von Schantz, marknadsansvarig Carlsberg Sverige i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen av M&C Saatchi och kommer att gå i sociala medier samt i  både köpta och egna kanaler.

Ebba Elfstrand

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.