Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

SL jagar Facebook-profiler till Pride

Publicerad: 7 Juni 2011, 14:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:08

SL tapetserar årets paradbuss i Stockholm Pride med en regnbåge gjord av Facebook-profiler. Saatchi & Saatchi står bakom kampanjen "Vår stoltaste buss någonsin".


Ämnen i artikeln:

SLSaatchi Saatchi

SL fortsätter att sponsra Stockholm Pride och den här gången bjuder bolaget in omvärlden att delta på årets paradbuss den 6 augusti.

I kampanjen "Vår stoltaste buss någonsin" kan användare ladda upp isna profilbilder. De färgkodas sedan och bildar tillsammans en klassisk regnbåge, som ska pryda paradbussen.

– Det har varit ett enormt intresse. Nu är det över 9 500 profilbilder uppladdade. Vi har fått utöka antalet platser med 8 000 ytterligare, säger Petter Dixelius, copy på Saatchi & Saatchi.

För att fylla dubbeldäckaren regnbågar behövs 16 000 bilder, men det går att stödja kampanjen genom att ladda upp en bild även efter det.

SL ska sända live i 360 grader under hela paraden så att alla som inte kan delta - eller inte får plats i regnbågen - kan uppleva paraden på håll.

Kampanjfakta

Arbetsgrupp Saatchi & Saatchi:

Petter Dixelius, copywriter

Linn Johnsson, planner

Gustav Egerstedt, art director

Erik Hiort af Ornäs, kreatör

Anders Ekman, kreatör

Mikael Näslund, ad-assistent

Tom Hedström & Hans Sydow, projektledare

Maria Lindskog Klasén, produktionsledare

Produktionsbolag: Dallas Sthlm

Projektledare på SL: Pernilla Sollander

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

SLSaatchi Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev